ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

26/03/2018 της Ελπίδας Αριστείδου

• Τις επόμενες μέρες δημοπρατείται το τμήμα Αρμένοι-Παλέ συνολικού προϋπολογισμού 16 εκ. ευρώ

Στο τελικό στάδιο βρίσκεται η εκπόνηση των μελετών για το νότιο οδικό άξονα Κρήτης στο τμήμα του Ρεθύμνου και ήδη το πρώτο κομμάτι του λεγόμενου αγιοβασιλειώτικου δρόμου Αρμένοι-Παλέ, που αφορά νέα χάραξη μήκους 10 χιλιομέτρων (παρακάμπτεται ο οικισμός των Αρμένων από ανατολικά), με προϋπολογισμό 16,5 εκατ. ευρώ έχει εξασφαλίσει χρηματοδότη από το ΕΣΠΑ και θα δημοπρατηθεί τις επόμενες μέρες.

Συνολικά, οι μελέτες για το τμήμα του ΝΟΑΚ του Ρεθύμνου από τους Αρμένους μέχρι και τον Άγιο Δημήτριο μήκους 28 περίπου χιλιομέτρων έχουν χρηματοδοτηθεί από την Περιφέρεια Κρήτης με συνολικό προϋπολογισμό 3,4 εκ. ευρώ.

Χθες οι μελετητές βρέθηκαν στην Αντιπεριφέρεια του Ρεθύμνου, όπου και παρουσίασαν τις μελέτες στην αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνου Μαρία Λιονή, τους περιφερειακούς συμβούλους, τον δήμαρχο Αγίου Βασιλείου Γιάννη Ταταράκη, ενώ παρόντες ήταν και στελέχη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Αντιπεριφέρειας Ρεθύμνου.

Η ολοκλήρωση των μελετών αποτελεί το πρώτο και βασικό βήμα για να μπορέσει να μπει σε τροχιά υλοποίησης ο νότιος οδικός άξονας, στον οποίο δίδει ιδιαίτερη έμφαση η  Περιφέρεια, καθώς το έργο αυτό αναμένεται να δώσει νέα αναπτυξιακή ώθηση στην πρώην επαρχία Αγίου Βασιλείου συνδέοντας το βορρά με τον νότο της Κρήτης με ένα δίκτυο σύγχρονο, ασφαλές και λειτουργικό, ελαχιστοποιώντας παράλληλα και την απόσταση.

Σύμφωνα με την Μαρία Αναστασίου από την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων Περιφέρειας Κρήτης μέχρι σήμερα έχουν εκπονηθεί μελέτες για το τμήμα Παλέ – Αγ. Δημήτριος. Το οδικό τμήμα Σπήλι-Αγ. Δημήτριος έχει εγκεκριμένες μελέτες που βρίσκονται στο στάδιο της οριστικοποίησης. Για το τμήμα Παλέ-Σπήλι έχουν υποβληθεί οι μελέτες αλλά δεν έχουν ακόμα λάβει περιβαλλοντική αδειοδότηση. «Συζητήσαμε σε επίπεδο στρατηγικού σχεδιασμού το κομμάτι των υποστηρικτικών μελετών του καθέτου δικτύου, έτσι ώστε να μιλάμε για Νότιο Οδικό Άξονα και το κάθετο δίκτυο το οποίο θα εξυπηρετεί και άλλους οικισμούς πέρα από του κεντρικού δρόμου. Οι μελέτες αυτές είναι χρηματοδοτημένες από την Περιφέρεια Κρήτης. Το συνολικό ύψος των μελετών είναι γύρω στα 3.4 εκ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά μιλάμε για μια διατομή πλάτους 11 μέτρων που έχει εγκριθεί από παλιά και καλύπτει τις ανάγκες του δικτύου του ΝΟΑΚ. Το κάθετο δίκτυο σαφώς θα έχει μικρότερη διατομή. Οι διατομές σχετίζονται με το κυκλοφοριακό φόρτο. Όσο μεγαλύτερος ο κυκλοφοριακός φόρτος, τόσο μεγαλύτερη είναι η διατομή. Αυτή η διατομή έχει εγκριθεί και από τα περιβαλλοντικά. Είναι μια διατομή που δεν επιβαρύνει περιβαλλοντικά το μέτρο, γιατί όσο μεγαλύτερες είναι οι διατομές, τόσο μεγαλύτερες είναι και οι τομές, οι εκσκαφές, επιβαρύνεται περιβαλλοντικά ένα έργο. Παράλληλα είναι ικανή για να παραλάβει τους κυκλοφοριακούς φόρτους που αναμένουμε».»

Η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαρία Λιονή, σε σχετικές δηλώσεις της τόνισε ότι ο Νότιος Οδικός Άξονας Κρήτης βρίσκεται στις προτεραιότητες της Αντιπεριφέρειας, καθώς αποτελεί ένα αναπτυξιακό έργο που θα δώσει νέα ώθηση στην περιοχή συμβάλλοντας ουσιαστικά στην αναβάθμισή της, ενώ ο χαρακτηρισμός του ως διεθνές ευρωπαϊκό δίκτυο, σύμφωνα με το χωροταξικό σχέδιο, του δίδει τη δυνατότητα χρηματοδότησης από περισσότερα ευρωπαϊκά πρόγραμμα. Χαρακτηριστικά, είπε: «Οι μελετητές, παρουσία του δημάρχου του Αγ. Βασιλείου, των περιφερειακών συμβούλων και της τεχνικής μας υπηρεσίας μας παρουσίασαν τη μελέτη του ΝΟΑΚ, για εμάς είναι ο λεγόμενος αγιοβασιλειώτικος δρόμος. Ένα τμήμα του το Αρμένοι – Παλέ θα δημοπρατηθεί εντός των επόμενων ημερών και είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό γύρω στα 16.000.000. Έχουν τελειώσει όλες οι διαδικασίες απαλλοτριώσεων, τεχνικών δελτίων και τα λοιπά που είναι ο τελευταίος έλεγχος που γίνεται από τη διαχειριστική αρχή. Στη συνέχεια, θα γίνει η παρουσίαση όλου του υπόλοιπου τμήματος, μέχρι κάτω Αγ. Δημήτριο και Αγ. Γαλήνη, ώστε η μελέτη αυτή που στοίχησε συνολικά 3.300.000, σύντομα θα την έχει έτοιμη η Περιφέρεια Κρήτης, η Περιφερειακή Ενότητα ούτως ώστε σε επόμενο χρηματοδοτικό εργαλείο ή σε τομεακό υπουργείου, να μπορεί ένα τμήμα, (γιατί έχει γίνει τμηματικά η μελέτη για ευκολότερη χρηματοδότηση), να χρηματοδοτηθεί και να γίνουν τα έργα. Για εμάς είναι πολύ σημαντική η μελέτη αυτή. Είναι η σημαντικότερη κάθετη οδός που συνδέει το βορρά με το νότο της Κρήτης. Αντιλαμβάνεστε ότι για εμάς έχει πολύ μεγάλη οικονομική και αναπτυξιακή σημασία να ενώσει το βόρειο τμήμα του Ρεθύμνου με το νότιο. Έχει μεγάλη σημασία και για το ειδικό χωροταξικό της Κρήτης γιατί αυτός ο δρόμος είναι η απόληξη του Νότιου οδικού άξονα. Στη συνέχεια θα μελετήσουμε και το υποστηρικτικό δίκτυο δρόμων που οδηγούν σε μεγάλα χωριά και σε παραθεριστικά κέντρα, όπως είναι το Ροδάκινο, ο Πλακιάς αλλά και διάφορα άλλα χωριά. Θα γίνουν παρατηρήσεις από τον Δήμο και τη δική μας Τεχνική Υπηρεσία για να την παραδώσουμε στη συνέχεια στους Ρεθεμνιώτες για να μπορέσουμε να φτιάξουμε και τα υπόλοιπα τμήματα του δρόμου αυτού».

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Αγίου Βασιλείου Γιάννης Ταταράκης ανέφερε: «Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που θα δώσει ώθηση στην πρώην επαρχία Αγ. Βασιλείου και ειδικά στον Δήμο του Αγ. Βασιλείου, καθώς θα ενώσει τη νότια με τη βόρεια πλευρά. Ήδη η μελέτη αυτή έχει ξεκινήσει και αυτή τη στιγμή έχει ολοκληρωθεί το κομμάτι Σπήλι – Αγ. Δημήτριος, ενώ το Παλέ-Σπήλι τώρα εκπονείται. Όταν θα είναι ολοκληρωμένη η μελέτη πιστεύω ότι θα είναι έτοιμη για ένταξη και για χρηματοδότηση το έργο αυτό, το οποίο θα λύσει προβλήματα στην περιοχή μας, σε μια αναπτυξιακή τροχιά. Μειώνονται κατά πολύ οι αποστάσεις και γίνεται ένας δρόμος ο οποίος θα ανήκει σε διευρωπαϊκό δίκτυο».

 

Αριθμός Προβολών: 37